EKONOMİK FARK SOSYALLEŞMEMİZE ENGEL DEĞİL FARKINDALIĞI
Proje Yürütücüsü:
Prof. Dr. Adnan KÜÇÜKOĞLU
Proje Sahipleri:
Selin KOÇBIYIK
Atiye AĞIRYILDIRIM
Eda TAŞDEMİR
Umut Fatih TOKDAKAYA
Ömer PINARBAŞI
ÖZET
Atatürk Üniversitesi’nin “Toplumsal Duyarlılık Projeleri Şenliği” ile başlattığı organizasyon kapsamında “Ekonomik Fark Sosyalleşmemize Engel Değil Farkındalığı” adı altında, BAP biriminin de destekleri ile Erzurum ilinin Karayazı ilçesinde bulunan Şehit Onbaşı Ahmet Şükrü Karataş Yatılı Bölge Okulunun öğrencileri içerisinden tespit edilen ve maddi durumu kötü olan öğrencilere eğitim-öğretim hayatlarındaki okula karşı tutumlarını olumlu yönde geliştirmek için kırtasiye malzemesi desteğinde bulunulmuştur.
Yapılan detaylı araştırmalar sonucunda il merkezine uzak ve ulaşımı sıkıntılı olan ilçeler arasında yatılı bölge okulları içerisinde, öğrenci durumu kötü olan öğrenci sayılarına oranla en fazla öğrenciye sahip olan okul tespit edilip o okuldaki öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda hareket edilmiştir.
İlk olarak okula gidip gözlem yapılmış, kırtasiye malzemelerine yönelik ihtiyaç listesi hazırlanmış ve alınacaklar listesi tamamlanmıştır.
Hazırlanan liste Atatürk Üniversitesi’nin BAP koordinasyon birimine iletilmiştir. BAP’ın yönlendirmeleri ile birlikte Kurumsal İletişim Direktörlüğü aracılığı ile mevcut ihtiyaç listesi temin edilip tarafımızca teslim alınmıştır.
Temin edilen kırtasiye malzemeleri bu okula ikinci bir ziyaret ile öğrencilere teslim edilmiştir. Ardından proje sahipleri çocuklara kendilerini tanıtarak projenin amacı doğrultusunda çocukların eğitime karşı olan motivelerini güdülemek amaçlı sunu yapılmıştır. Sunum sonrasında çocuklara bir kez daha ziyaretlerine gelineceği söylenerek proje sahiplerine yönelik duygu ve düşüncelerini resimlemeleri istenir.
Okula üçüncü ve son ziyaret gerçekleştirilir. Çocukların duygu ve düüncelerini ifade ederek daha önceden yapmış olduğu resimler ile görsel sanatlar atölyesinde bir sergi düzenlenmiştir.
Sergi sonrasında son bir konuşma yapılıp proje sonlanmıştır.
Bu ve benzeri projeler için sadece fiziksel ihtiyaçları gidermek amaçlı değil öğrencilerin duygusal gelişim durumlarını desteklemek amacıyla farklı ziyaretler yapılabilir.
Ayrıca, ulaşımı ve fiziksel imkanları kısıtlı olan bu tür okullar için sadece öğrencilere yönelik değil okul ve çevresi içinde projeler gerçekleştirilebilir.
Son olarak öğrencilerle birlikte/yanlarında öğretmenlere yönelik uygulamalar da gerçekleştirilebilir.